Българска поема


Снимка: Мая Георгиева

м. май, 2009, Белоградчишки скали

Трудна, многолика, мъчна и трагична

– обичам те, но как да те наричам?

Хрупкава, чеснова, рохка, дива,

все си ти, родината ми мила.

.

Билкова, планинска, ароматна,

хищна ли си или благодатна?

Алогична, борова, трънлива,

и си ярка, и си сива.

.

Гола, беззащитна, млада, стара –

безепитетно си красива.

Исторична, връзвана, недрага,

по-добрите дни си чакаш.

.

Ранена, бедна, друсаща, ленива,

несигурна, необещаваща, но силна.

Плодова и многогласна,

твоите пейзажи ме захласват.

.

Честно, мъчно ми е да си тръгна.

Ще потърся, ще поплача.

Вярвам, няма другаде такава.

и да знаеш, ще се върна.

8 responses to “Българска поема

  1. Харесва ми! Комбинацията от възвишено и всекидневно в любовта ти към България придава оригиналност на стихотворението.
    Чувствам раздвоение, като пред раздяла с тази обичана твоя земя. Защо искаш да я напуснеш?

    • Защото ще съжалявам ако не опитам. Любопитна съм. Искам да видя и да изпитам още много…

  2. Все по-рядко чета поезия в рими. Но „Българска поема“ по доста фин начин си играе с класическата форма и да утвърждава родното без ах! и ох!. Има прекрасна „хрупкава“ и „недрага“ образност.

  3. Мая, благоадря, че ми изпрати блога си. готини неща – и стихове, и снимки. Аз също пиша, имам една издадена книжица „Зимно море“. Желая ти творчески успехи и ведро настроение!

    • Наистина? А къде мога да открия тази книжица?🙂 Или нещо публикувано онлайн?

  4. Когато го четох си мислех, дали някога няма да го има в Читанките..и редом с Вазов и ти:)

Вашият коментар

